Uppdatering

Helgen började bra med en Super trevlig Tjejfest där vi åt jättegod mat tillsammans och gick sen ut på krogen redan klockan 22 ;) Träffade massa trevliga människor och hade hur Skoj som helst! Synd bara att klockan går Alldeles för fort när man har roligt.. Mycke pengar blev spenderade men det var klart värt det och dagen efter var man så mör som man bara förtjänade..;P Blir helt klart att gå ut på krogen snart igen..:) Längtar redan! Älskar verkligen att dansa och det roliga är att man dansar som en kratta, men vem bryr sig med lite alkohol i kroppen.. ;)

Till det tråkiga..
I Lördags fick våran lilla sötprupp Liam feber och har sen haft feber ända tills tisdag då han blev feberfri. Han har även fått massor med virusblåsor i och utanför munnen. :( Lillgubben har haft jätte ont i munnen och har bara gått omkring och varit ledsen och haft munnen stängd! Det har bara forsat ut saliv och vi har fått byta tröja ett antal gånger.. Så igår var vi till Vårdcentralen och fick utskrivet Xylocain viskös (lokalbedövningsmedel) Som ska smörjas på munblåsorna i och utanför munnen som smärtlindring inför måltid. Så att lillgubben kan äta. Han har som sagt mycke hull att ta av, men man vill ju ändå att dom små trollen ska äta och framförallt dricka. Han har varit jätte hängig stackarn och varken kunnat dricka eller ätit nått och man vet ju själv hur ONT det gör att ha blåsor i munnen.. Men nu mår han som sagt bättre och det känns jätte skönt! :) Har dock fortfarande en massa blåsor runt munnen men dom kan vara där upp till 1-2 veckor..


Nu är istället lillgumman sjuk och har hög feber som inte vill ge med sig.. :( Jag var och tränade igår och när jag kom hem så hade hon 40,8 i feber.. Stackarn! Tur att jag har varit ledig idag :) Idag har vi bara suttit och sett film och myst i soffan och ätit glass. Men lillgubben är frisk och kry och där är det full fart som vanligt ;) Så stilla har man då inte riktigt fått vara.. Lillsessans Feber har legat mellan 39-40 grader hela dagen. Lillstumpan har oxå spytt engång och det är säkert pga den skyhöga febern.. Men hon är så duktig min lilla tjeja och springer själv till toaletten och spyr.. Så jag är så stolt! :) Hoppas på en bättre dag i morgon.

Imorgon ska jag till vetrinären med våran lilla kisse Mika :( Hon har nämligen varit i fajt ute och fått massor med sår bak i ryggsvansen. Hon har haft det i några veckor och jag har trott att det skulle läkas av sig själv men inser nu att det gör det inte. Hon har kliat så mycket så hon har borta massa hår där bak och jag får inte stryka eller röra där för det gör så ont!:( Det är verkligen på tiden för ett vetrinär besök men känner mig så värdelös för att jag inte har bokat ett besök tidigare.. Tänk om det är försent och att det har blivit infekterat ordentligt!! Jag har jätte onyt imagen och är jätte nervös för imorgon.. :( Ni får hålla tummarna!

Nu ska jag lägga mig i soffan och bara njuta av lite egentid. Innan Nelly vaknar och ska ha en till supp!

Trevlig kväll på er!

PUSS & KRAM


Jenny E

Men ni har då inte tur med era små sjukisar :( Upppdatera sen så vi får veta hur det går med kissen...

Lycka till!

Helena

Kul att det blev en lyckad lördagkväll, snygg som bara den när du for vidare från jobbet =).

Men sedan...hujedamig vilken vecka. Hoppas alla mår bra innan helgen så ni kan samla krafter =)

Helena

Nu har jag läst rubriken "Uppdatering" i en dryg månad.

Nu är det nog dags för en "Uppdatering" till :)